diff options
author | Martijn Berger <mberger@denc.nl> | 2016-11-19 17:07:01 +0300 |
---|---|---|
committer | Martijn Berger <mberger@denc.nl> | 2016-11-19 17:07:01 +0300 |
commit | 5cbc7b6ed29645d793e813fab374add4e11fa4c7 (patch) | |
tree | e50b2757fc85c0b0b3afd24782f7a4be39863f07 /source/blender/python/generic | |
parent | 53267d2579d8fa10d76721c0bea3fbca37d739db (diff) |
bgl do not bind parts of OpenGL that are not exposed in core profiles
Diffstat (limited to 'source/blender/python/generic')
-rw-r--r-- | source/blender/python/generic/bgl.c | 799 |
1 files changed, 1 insertions, 798 deletions
diff --git a/source/blender/python/generic/bgl.c b/source/blender/python/generic/bgl.c index 3ea10228ad4..1fc575480dc 100644 --- a/source/blender/python/generic/bgl.c +++ b/source/blender/python/generic/bgl.c @@ -1687,9 +1687,6 @@ static void py_module_dict_add_method(PyObject *submodule, PyObject *dict, PyMet } } -/* TODO, expose to users */ -static bool use_deprecated = true; - PyObject *BPyInit_bgl(void) { PyObject *submodule, *dict; @@ -1764,268 +1761,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(TexParameteriv); PY_MOD_ADD_METHOD(Viewport); } - /* adding in GL_VERSION_1_0 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_MOD_ADD_METHOD(Accum); - PY_MOD_ADD_METHOD(AlphaFunc); - PY_MOD_ADD_METHOD(Begin); - PY_MOD_ADD_METHOD(Bitmap); - PY_MOD_ADD_METHOD(CallList); - PY_MOD_ADD_METHOD(CallLists); - PY_MOD_ADD_METHOD(ClearAccum); - PY_MOD_ADD_METHOD(ClearIndex); - PY_MOD_ADD_METHOD(ClipPlane); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3b); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3bv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3i); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3s); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3ub); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3ubv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3ui); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3uiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3us); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color3usv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4b); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4bv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4i); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4s); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4ub); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4ubv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4ui); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4uiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4us); - PY_MOD_ADD_METHOD(Color4usv); - PY_MOD_ADD_METHOD(ColorMaterial); - PY_MOD_ADD_METHOD(CopyPixels); - PY_MOD_ADD_METHOD(DeleteLists); - PY_MOD_ADD_METHOD(DrawPixels); - PY_MOD_ADD_METHOD(EdgeFlag); - PY_MOD_ADD_METHOD(EdgeFlagv); - PY_MOD_ADD_METHOD(End); - PY_MOD_ADD_METHOD(EndList); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord1d); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord1dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord1f); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord1fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord2d); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord2dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord2f); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalCoord2fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalMesh1); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalMesh2); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalPoint1); - PY_MOD_ADD_METHOD(EvalPoint2); - PY_MOD_ADD_METHOD(FeedbackBuffer); - PY_MOD_ADD_METHOD(Fogf); - PY_MOD_ADD_METHOD(Fogfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Fogi); - PY_MOD_ADD_METHOD(Fogiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Frustum); - PY_MOD_ADD_METHOD(GenLists); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetClipPlane); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetLightfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetLightiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetMapdv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetMapfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetMapiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetMaterialfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetMaterialiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetPixelMapfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetPixelMapuiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetPixelMapusv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetPolygonStipple); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetTexEnvfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetTexEnviv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetTexGendv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetTexGenfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetTexGeniv); - PY_MOD_ADD_METHOD(IndexMask); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexd); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexdv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexf); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexi); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexs); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexsv); - PY_MOD_ADD_METHOD(InitNames); - PY_MOD_ADD_METHOD(IsList); - PY_MOD_ADD_METHOD(LightModelf); - PY_MOD_ADD_METHOD(LightModelfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(LightModeli); - PY_MOD_ADD_METHOD(LightModeliv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Lightf); - PY_MOD_ADD_METHOD(Lightfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Lighti); - PY_MOD_ADD_METHOD(Lightiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(LineStipple); - PY_MOD_ADD_METHOD(ListBase); - PY_MOD_ADD_METHOD(LoadIdentity); - PY_MOD_ADD_METHOD(LoadMatrixd); - PY_MOD_ADD_METHOD(LoadMatrixf); - PY_MOD_ADD_METHOD(LoadName); - PY_MOD_ADD_METHOD(Map1d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Map1f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Map2d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Map2f); - PY_MOD_ADD_METHOD(MapGrid1d); - PY_MOD_ADD_METHOD(MapGrid1f); - PY_MOD_ADD_METHOD(MapGrid2d); - PY_MOD_ADD_METHOD(MapGrid2f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Materialf); - PY_MOD_ADD_METHOD(Materialfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Materiali); - PY_MOD_ADD_METHOD(Materialiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MatrixMode); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultMatrixd); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultMatrixf); - PY_MOD_ADD_METHOD(NewList); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3b); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3bv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3i); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3s); - PY_MOD_ADD_METHOD(Normal3sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Ortho); - PY_MOD_ADD_METHOD(PassThrough); - PY_MOD_ADD_METHOD(PixelMapfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(PixelMapuiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(PixelMapusv); - PY_MOD_ADD_METHOD(PixelTransferf); - PY_MOD_ADD_METHOD(PixelTransferi); - PY_MOD_ADD_METHOD(PixelZoom); - PY_MOD_ADD_METHOD(PolygonStipple); - PY_MOD_ADD_METHOD(PopAttrib); - PY_MOD_ADD_METHOD(PopMatrix); - PY_MOD_ADD_METHOD(PopName); - PY_MOD_ADD_METHOD(PushAttrib); - PY_MOD_ADD_METHOD(PushMatrix); - PY_MOD_ADD_METHOD(PushName); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2d); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2f); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2i); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2s); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos2sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3d); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3f); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3i); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3s); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos3sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4d); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4f); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4i); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4s); - PY_MOD_ADD_METHOD(RasterPos4sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rectd); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rectdv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rectf); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rectfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Recti); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rectiv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rects); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rectsv); - PY_MOD_ADD_METHOD(RenderMode); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rotated); - PY_MOD_ADD_METHOD(Rotatef); - PY_MOD_ADD_METHOD(Scaled); - PY_MOD_ADD_METHOD(Scalef); - PY_MOD_ADD_METHOD(SelectBuffer); - PY_MOD_ADD_METHOD(ShadeModel); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1d); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1f); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1i); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1s); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord1sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2d); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2f); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2i); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2s); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord2sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3d); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3f); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3i); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3s); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord3sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4d); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4f); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4i); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4s); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoord4sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexEnvf); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexEnvfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexEnvi); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexEnviv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexGend); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexGendv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexGenf); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexGenfv); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexGeni); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexGeniv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Translated); - PY_MOD_ADD_METHOD(Translatef); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2i); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2s); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex2sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3i); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3s); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex3sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4d); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4f); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4i); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4s); - PY_MOD_ADD_METHOD(Vertex4sv); - } - /* GL_VERSION_1_1 */ { @@ -2043,27 +1778,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(TexSubImage1D); PY_MOD_ADD_METHOD(TexSubImage2D); } - /* adding in GL_VERSION_1_1 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_MOD_ADD_METHOD(AreTexturesResident); - PY_MOD_ADD_METHOD(ArrayElement); - PY_MOD_ADD_METHOD(ColorPointer); - PY_MOD_ADD_METHOD(DisableClientState); - PY_MOD_ADD_METHOD(EdgeFlagPointer); - PY_MOD_ADD_METHOD(EnableClientState); - PY_MOD_ADD_METHOD(GetPointerv); - PY_MOD_ADD_METHOD(IndexPointer); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexub); - PY_MOD_ADD_METHOD(Indexubv); - PY_MOD_ADD_METHOD(InterleavedArrays); - PY_MOD_ADD_METHOD(NormalPointer); - PY_MOD_ADD_METHOD(PopClientAttrib); - PY_MOD_ADD_METHOD(PrioritizeTextures); - PY_MOD_ADD_METHOD(PushClientAttrib); - PY_MOD_ADD_METHOD(TexCoordPointer); - PY_MOD_ADD_METHOD(VertexPointer); - } - /* GL_VERSION_1_2 */ { @@ -2073,7 +1787,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(TexSubImage3D); } - /* GL_VERSION_1_3 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(ActiveTexture); @@ -2086,47 +1799,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(GetCompressedTexImage); PY_MOD_ADD_METHOD(SampleCoverage); } - /* adding in GL_VERSION_1_3 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_MOD_ADD_METHOD(ClientActiveTexture); - PY_MOD_ADD_METHOD(LoadTransposeMatrixd); - PY_MOD_ADD_METHOD(LoadTransposeMatrixf); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultTransposeMatrixd); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultTransposeMatrixf); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1d); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1f); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1i); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1s); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord1sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2d); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2f); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2i); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2s); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord2sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3d); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3f); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3i); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3s); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord3sv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4d); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4dv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4f); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4fv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4i); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4iv); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4s); - PY_MOD_ADD_METHOD(MultiTexCoord4sv); - } - /* GL_VERSION_1_4 */ { @@ -2134,7 +1806,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(BlendEquation); } - /* GL_VERSION_1_5 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(BeginQuery); @@ -2158,7 +1829,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(UnmapBuffer); } - /* GL_VERSION_2_0 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(AttachShader); @@ -2256,7 +1926,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(VertexAttribPointer); } - /* GL_VERSION_2_1 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(UniformMatrix2x3fv); @@ -2267,7 +1936,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(UniformMatrix4x3fv); } - /* GL_VERSION_3_0 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(BindVertexArray); @@ -2276,7 +1944,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(IsVertexArray); } - /* GL_VERSION_3_1 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(BindBufferBase); @@ -2291,7 +1958,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(UniformBlockBinding); } - /* GL_VERSION_3_2 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(FramebufferTexture); @@ -2303,7 +1969,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_MOD_ADD_METHOD(TexImage3DMultisample); } - /* GL_VERSION_3_3 */ { PY_MOD_ADD_METHOD(ColorP3ui); @@ -2544,338 +2209,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_XOR); PY_DICT_ADD_INT(GL_ZERO); } - /* adding in GL_VERSION_1_1 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_2D); - PY_DICT_ADD_INT(GL_2_BYTES); - PY_DICT_ADD_INT(GL_3D); - PY_DICT_ADD_INT(GL_3D_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_3D_COLOR_TEXTURE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_3_BYTES); - PY_DICT_ADD_INT(GL_4D_COLOR_TEXTURE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_4_BYTES); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ACCUM); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ACCUM_ALPHA_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ACCUM_BLUE_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ACCUM_BUFFER_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ACCUM_CLEAR_VALUE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ACCUM_GREEN_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ACCUM_RED_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ADD); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALL_ATTRIB_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA12); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA16); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA8); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA_BIAS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA_SCALE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA_TEST); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA_TEST_FUNC); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA_TEST_REF); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AMBIENT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ATTRIB_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AUTO_NORMAL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AUX0); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AUX1); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AUX2); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AUX3); - PY_DICT_ADD_INT(GL_AUX_BUFFERS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_BITMAP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_BITMAP_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_BLUE_BIAS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_BLUE_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_BLUE_SCALE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_C3F_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_C4F_N3F_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_C4UB_V2F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_C4UB_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLAMP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIENT_ALL_ATTRIB_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIENT_ATTRIB_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIENT_PIXEL_STORE_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIENT_VERTEX_ARRAY_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIP_PLANE0); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIP_PLANE1); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIP_PLANE2); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIP_PLANE3); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIP_PLANE4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIP_PLANE5); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COEFF); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_ARRAY_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_INDEX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_INDEXES); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_MATERIAL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_MATERIAL_FACE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_MATERIAL_PARAMETER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPILE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPILE_AND_EXECUTE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CONSTANT_ATTENUATION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COPY_PIXEL_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_INDEX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_NORMAL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_RASTER_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_RASTER_DISTANCE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_RASTER_INDEX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_RASTER_POSITION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_RASTER_POSITION_VALID); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_RASTER_TEXTURE_COORDS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_TEXTURE_COORDS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DECAL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DEPTH_BIAS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DEPTH_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DEPTH_SCALE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DIFFUSE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DOMAIN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DRAW_PIXEL_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EDGE_FLAG); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EDGE_FLAG_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EDGE_FLAG_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EDGE_FLAG_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EMISSION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ENABLE_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EVAL_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EXP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EXP2); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EYE_LINEAR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EYE_PLANE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FEEDBACK); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FEEDBACK_BUFFER_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FEEDBACK_BUFFER_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FEEDBACK_BUFFER_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FLAT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_DENSITY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_END); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_HINT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_INDEX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_START); - PY_DICT_ADD_INT(GL_GREEN_BIAS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_GREEN_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_GREEN_SCALE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_HINT_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_CLEAR_VALUE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_LOGIC_OP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_OFFSET); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_SHIFT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_WRITEMASK); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INTENSITY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INTENSITY12); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INTENSITY16); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INTENSITY4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INTENSITY8); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT0); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT1); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT2); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT3); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT5); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT6); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT7); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHTING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHTING_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT_MODEL_LOCAL_VIEWER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT_MODEL_TWO_SIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LINEAR_ATTENUATION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LINE_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LINE_RESET_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LINE_STIPPLE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LINE_STIPPLE_PATTERN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LINE_STIPPLE_REPEAT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LINE_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIST_BASE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIST_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIST_INDEX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIST_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LOAD); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LOGIC_OP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE12); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE12_ALPHA12); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE12_ALPHA4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE16); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE16_ALPHA16); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE4_ALPHA4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE6_ALPHA2); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE8); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE8_ALPHA8); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LUMINANCE_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_COLOR_4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_GRID_DOMAIN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_GRID_SEGMENTS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_INDEX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_NORMAL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_TEXTURE_COORD_1); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_TEXTURE_COORD_2); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_TEXTURE_COORD_3); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_TEXTURE_COORD_4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_VERTEX_3); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP1_VERTEX_4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_COLOR_4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_GRID_DOMAIN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_GRID_SEGMENTS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_INDEX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_NORMAL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_TEXTURE_COORD_1); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_TEXTURE_COORD_2); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_TEXTURE_COORD_3); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_TEXTURE_COORD_4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_VERTEX_3); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP2_VERTEX_4); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAP_STENCIL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MATRIX_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_ATTRIB_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_CLIENT_ATTRIB_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_CLIP_PLANES); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_EVAL_ORDER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_LIGHTS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_LIST_NESTING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_MODELVIEW_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_NAME_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_PIXEL_MAP_TABLE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_PROJECTION_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_TEXTURE_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MODELVIEW); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MODELVIEW_MATRIX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MODELVIEW_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MODULATE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MULT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_N3F_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NAME_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NORMALIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NORMAL_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NORMAL_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NORMAL_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NORMAL_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OBJECT_LINEAR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OBJECT_PLANE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ORDER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PASS_THROUGH_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_A_TO_A); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_A_TO_A_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_B_TO_B); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_B_TO_B_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_G_TO_G); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_G_TO_G_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_A); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_A_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_B); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_B_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_G); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_G_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_I); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_I_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_R); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_I_TO_R_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_R_TO_R); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_R_TO_R_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_S_TO_S); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MAP_S_TO_S_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PIXEL_MODE_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_SMOOTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_SMOOTH_HINT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POLYGON); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POLYGON_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POLYGON_STIPPLE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POLYGON_STIPPLE_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POLYGON_TOKEN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POSITION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PROJECTION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PROJECTION_MATRIX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PROJECTION_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_Q); - PY_DICT_ADD_INT(GL_QUADRATIC_ATTENUATION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_QUADS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_QUAD_STRIP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_R); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RED_BIAS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RED_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RED_SCALE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RENDER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RENDER_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RETURN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RGBA_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_S); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SCISSOR_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SELECT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SELECTION_BUFFER_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SELECTION_BUFFER_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SHADE_MODEL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SHININESS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SMOOTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SPECULAR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SPHERE_MAP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SPOT_CUTOFF); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SPOT_DIRECTION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SPOT_EXPONENT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_STACK_OVERFLOW); - PY_DICT_ADD_INT(GL_STACK_UNDERFLOW); - PY_DICT_ADD_INT(GL_STENCIL_BITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T2F_C3F_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T2F_C4F_N3F_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T2F_C4UB_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T2F_N3F_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T2F_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T4F_C4F_N3F_V4F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_T4F_V4F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_BORDER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_COMPONENTS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_ENV); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_ENV_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_ENV_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_GEN_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_GEN_Q); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_GEN_R); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_GEN_S); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_GEN_T); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_INTENSITY_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_LUMINANCE_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_MATRIX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_PRIORITY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_RESIDENT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_STACK_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TRANSFORM_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_V2F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_V3F); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ARRAY_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VIEWPORT_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ZOOM_X); - PY_DICT_ADD_INT(GL_ZOOM_Y); - } - /* GL_VERSION_1_2 */ { @@ -2916,15 +2249,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_UNSIGNED_SHORT_5_6_5); PY_DICT_ADD_INT(GL_UNSIGNED_SHORT_5_6_5_REV); } - /* adding in GL_VERSION_1_2 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALIASED_POINT_SIZE_RANGE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_LIGHT_MODEL_COLOR_CONTROL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RESCALE_NORMAL); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SEPARATE_SPECULAR_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SINGLE_COLOR); - } - /* GL_VERSION_1_3 */ { @@ -2988,47 +2312,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_CUBE_MAP_POSITIVE_Y); PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_CUBE_MAP_POSITIVE_Z); } - /* adding in GL_VERSION_1_3 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_ADD_SIGNED); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLIENT_ACTIVE_TEXTURE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMBINE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMBINE_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMBINE_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPRESSED_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPRESSED_INTENSITY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPRESSED_LUMINANCE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPRESSED_LUMINANCE_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CONSTANT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DOT3_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DOT3_RGBA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INTERPOLATE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_TEXTURE_UNITS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MULTISAMPLE_BIT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NORMAL_MAP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OPERAND0_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OPERAND0_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OPERAND1_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OPERAND1_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OPERAND2_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_OPERAND2_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PREVIOUS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_PRIMARY_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_REFLECTION_MAP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_RGB_SCALE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SOURCE0_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SOURCE0_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SOURCE1_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SOURCE1_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SOURCE2_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SOURCE2_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SUBTRACT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TRANSPOSE_COLOR_MATRIX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TRANSPOSE_MODELVIEW_MATRIX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TRANSPOSE_PROJECTION_MATRIX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TRANSPOSE_TEXTURE_MATRIX); - } - /* GL_VERSION_1_4 */ { @@ -3058,33 +2341,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_DEPTH_SIZE); PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_LOD_BIAS); } - /* adding in GL_VERSION_1_4 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_SUM); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPARE_R_TO_TEXTURE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_FOG_COORDINATE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_SECONDARY_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_DEPTH_TEXTURE_MODE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORDINATE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORDINATE_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORDINATE_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORDINATE_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORDINATE_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORDINATE_SOURCE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FRAGMENT_DEPTH); - PY_DICT_ADD_INT(GL_GENERATE_MIPMAP); - PY_DICT_ADD_INT(GL_GENERATE_MIPMAP_HINT); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_DISTANCE_ATTENUATION); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_SIZE_MAX); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_SIZE_MIN); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SECONDARY_COLOR_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SECONDARY_COLOR_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SECONDARY_COLOR_ARRAY_SIZE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SECONDARY_COLOR_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SECONDARY_COLOR_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_FILTER_CONTROL); - } - /* GL_VERSION_1_5 */ { @@ -3117,32 +2373,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ATTRIB_ARRAY_BUFFER_BINDING); PY_DICT_ADD_INT(GL_WRITE_ONLY); } - /* adding in GL_VERSION_1_5 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_COLOR_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_FOG_COORD); - PY_DICT_ADD_INT(GL_EDGE_FLAG_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORD); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORDINATE_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORD_ARRAY); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORD_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORD_ARRAY_POINTER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORD_ARRAY_STRIDE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORD_ARRAY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_FOG_COORD_SRC); - PY_DICT_ADD_INT(GL_INDEX_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_NORMAL_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SECONDARY_COLOR_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SRC0_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SRC0_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SRC1_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SRC2_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SRC2_RGB); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_COORD_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ARRAY_BUFFER_BINDING); - PY_DICT_ADD_INT(GL_WEIGHT_ARRAY_BUFFER_BINDING); - } - /* GL_VERSION_2_0 */ { @@ -3227,14 +2457,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_PROGRAM_POINT_SIZE); PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_SHADER); } - /* adding in GL_VERSION_2_0 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_COORD_REPLACE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_MAX_TEXTURE_COORDS); - PY_DICT_ADD_INT(GL_POINT_SPRITE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_PROGRAM_TWO_SIDE); - } - /* GL_VERSION_2_1 */ { @@ -3255,16 +2477,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_SRGB8_ALPHA8); PY_DICT_ADD_INT(GL_SRGB_ALPHA); } - /* adding in GL_VERSION_2_1 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPRESSED_SLUMINANCE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_COMPRESSED_SLUMINANCE_ALPHA); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CURRENT_RASTER_SECONDARY_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SLUMINANCE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SLUMINANCE8); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SLUMINANCE8_ALPHA8); - PY_DICT_ADD_INT(GL_SLUMINANCE_ALPHA); - } /* GL_VERSION_3_0 */ { @@ -3505,14 +2717,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ARRAY_BINDING); PY_DICT_ADD_INT(GL_VERTEX_ATTRIB_ARRAY_INTEGER); } - /* adding in GL_VERSION_3_0 removed from core profile */ - if (use_deprecated == true) { - PY_DICT_ADD_INT(GL_ALPHA_INTEGER); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLAMP_FRAGMENT_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_CLAMP_VERTEX_COLOR); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_INTENSITY_TYPE); - PY_DICT_ADD_INT(GL_TEXTURE_LUMINANCE_TYPE); - } /* GL_VERSION_3_1 */ { @@ -3579,7 +2783,6 @@ PyObject *BPyInit_bgl(void) PY_DICT_ADD_INT(GL_UNSIGNED_INT_SAMPLER_BUFFER); } - /* GL_VERSION_3_2 */ { PY_DICT_ADD_INT(GL_ALREADY_SIGNALED); @@ -3685,4 +2888,4 @@ static PyObject *Method_ShaderSource(PyObject *UNUSED(self), PyObject *args) } -/** \} */
\ No newline at end of file +/** \} */ |